onsdag 30 september 2015

Bokmässan 2015

Jag var på Bokmässan torsdag och fredag i förra veckan. Häftigt och inspirerande som vanligt! Jag har med mig så många tips, ideer och intryck hem.

Vi började med att lyssna på seminariet: Höstlov blir Läslov med bl a både Utbildningsminister Fridolin och Kulturminister Kuhnke närvarande. Nu ska vi alla försöka få både oss själva och alla Sveriges ungdomar att läsmysa på höstens nya lov - Läslovet!




Staffan Cederborg på scen.
Sara Lövestams nya ungdomsbok-Som eld

Jag lyssnade på två författarutfrågningar, där jag är mycket taggad på att läsa författarnas senaste böcker. Det är Staffan Cederborgs Kickar och Sara Lövestams Som eld.
Vi har båda böckerna på Tolvåkerskolan, nu ska jag bara hitta tiden för att hinna läsa dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.